Prachtige dagen in Jeruzalem en omgeving! - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van 4 sisters in Israël! - WaarBenJij.nu Prachtige dagen in Jeruzalem en omgeving! - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van 4 sisters in Israël! - WaarBenJij.nu

Prachtige dagen in Jeruzalem en omgeving!

Door: Anne Marie

Blijf op de hoogte en volg 4 sisters in Israël!

09 April 2018 | Israel, Jeruzalem

Hallo allemaal, hier Jeruzalem :)
We hebben genoten van de afgelopen dagen.
De zaterdag hebben we als zondag bestempeld en zijn naar de messiasbelijdende gemeente van onze gids Aly geweest, waar een Hebreeuwse dienst was met simultaan vertaling in het Engels. Een eenvoudig gebouw, mooie dienst en eigentijdse gebeden waarin alle zorgen over Israel ook voor de Here werden neergelegd. Mooi!
Gezellig koffie+ allerlei lekkers genoten!
Toen zijn we naar de Graftuin gegaan, waar we een vrijwilliger troffen, Stuart, die ons een rondleidinkje gaf, toch leuk zo'n privé tourtje. Meestal alleen voor groepen, maar kennelijk had hij tijd voor ons kleine groepje.
Een prachtige tuin met indrukwekkende geschiedenis. Maar zoals hij benadrukte: waar je ook denkt dat Jezus is begraven, dat is niet het belangrijkste, het gaat om wat Hij voor ons gedaan heeft!

's Avonds zijn we stoer naar de Oude Stad gelopen, waar we een prachtige laser-light show zagen op de muren van de Tower of Davidmuseum. Werkelijk adembenemend, zittend op prima plaatsen in de buitenlucht, moeilijk uit te leggen hoe leuk en mooi het was.
Een indrukje: https://www.tod.org.il/en/the-night-spectacular

Zondag met Aly op stap naar Qumran, de omgeving waar een jongen vazen vond in grotten met bijbelrollen erin én waar een religieuze groepering de Essenen heeft geleefd. De manier waarop zij dit deden was heel gedisciplineerd en gelovig; daar kunnen we nog wat van leren.
We picknickten in Ein-Gedi, het gebied waar o.a. David Saul in leven liet maar wel een stuk van de mantel afsneed. Er zijn heel veel grotten/spelonken in dit gebied.
En tot slot....drijven in de Dode Zee, vooral Hanlie kon er geen genoeg van krijgen.
Een 'baie interessante' dag!

Vandaag hebben we de Bar Mitswa bij de Klaagmuur bijgewoond. De 13 jarige jongens moeten foutloos uit de Thora lezen en dan zijn ze volwassen. Het is een enorm feestelijk gebeuren met muziek, zingen, dansen, roepen en alles is mooi versierd en mensen mooi aangekleed. Die Joodse mensen kunnen wel feesten zeg!
Daarna heerlijk geluncht in het guesthouse van ChristChurch - de eerste chr. gemeente in Jeruzalem. Later op de middag zijn we nog naar de Mahane Yehuda Market, een heerlijke markt binnen en buiten, waar we wat allerlei Israelische hapjes en souvernirs hebben gekocht.

Morgen staat nog een middag met Aly op het program, en zal zij ons nog het een en ander in de oude stad laten zien.
En dan....op naar Tiberias...!

Anne Marie

• 10 April 2018 - 17:06

Fransje:

Dat klinkt allemaal goed wat je schrijft. Geniet iedereen, maar vooral Maryna, van alles. Tenslotte was het een hartewens van haar. Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verslag.
    Groet voor jullie, kus voor jou.

• 10 April 2018 - 21:17

Cocky:

Wat hebben jullie al veel gezien! Voor ons ook bekende plekken. Geniet er van verder! Hart groeten van ons!

• 12 April 2018 - 15:16

Riet:

Erg leuk om weer die bekende beelden te zien. Ik zou dat ik er bij was!